5 ok, amiért érdemes zöldturmixot fogyasztani

MissGreen_zoldturmix

Mindenki más céllal kezdi el a zöldturmixok rendszeres fogyasztását. Én azért vágtam bele, mert szerettem volna több zöldséget fogyasztani, aztán gyorsan megtapasztaltam a természetes testúlycsökkentő és méregtelenítő tulajdonságát is.
Leggyakrabban az alábbi 5 cél motiválja az embereket, hogy beépítsék a zöldturmixokat a napi egészséges étrendjükbe:

1. Napi minimum 5 adag zöldség és gyümölcs bevitele a szervezetbe

Ha rendszeresen fogyasztasz zöldturmixot, már ebéd előtt több zöldséget és gyümölcsöt vittél be a szervezetedbe, mint egy átlagosan táplálkozó felnőtt egész nap. Ráadásul nem csak azokat a zöldségeket és gyümölcsöket eszed, amit tényleg szeretsz, hanem olyanokat is, amiket magadtól nem biztos, hogy felhasználnál egy salátában vagy főételben, ellenben nagyon jót tesznek a szerveztednek. A gyümölcsök és zöldségek kombinálása azért is jó, mert az édesebb gyümölcsök jótékonyan elfedik a kesernyésebb ízű zöldlevesek ízét is. Ez a szempont nálam azért is nagyon fontos, mert így a gyerekeknek is sok-sok olyan zöldséget tudok adni, amiről egyébként önmagában hallani sem akarnak, így viszont simán elfogyasztják.

Ha te is szeretnéd megnövelni a napi zöldség és gyümölcs fogyasztásodat érdemes ebben a cikkben elmélyedni egy kicsit, hogy megtudd hogyan kezdj neki a zöldturmixok készítésének,  milyen alapszabályokat érdemes betartani ahhoz, hogy tápláló és finom zölditalokat  ihass minden nap.

2. Testúlycsökkentés zöldturmixokkal

Nagyon sokan szeretnének fogyni és sokféle diétával próbálkoznak. Az egyik legnagyobb hiba, amit a fogyókúrázók közül sokan elkövetnek az az, hogy nem visznek be elég kalóriát a szervezetükbe. Persze, fontos, hogy csökkentsük a kalóriabevitelt, de az éhezés nem célravezető. Az első dolog, amit érdemes kiszámolni, milyen kalóriabevitelre van szükséged ahhoz, hogy fogyhass és ha már elérted az ideális súlyodat, meg is tudd tartani azt. Az interneten nagyon sok kalkulátor van, ami segít kiszámolni a szükséges kalóraibevitelt.

A zöldturmixok fogyasztása természetes módon segít a fogyásban. Van néhány szempont amit érdemes figyelembe vennünk, ha a fogyás a fő célunk a zöld turmixok rendszeres napi fogyasztásával. A hogyan készíthetsz testsúlycsökkentő zöldturmixokat cikkben erről bővebben is olvashatsz.

3. Méregtelenítés zöldturmixokkal

A zöldturmixok nagyszerűen segítik a szevezet méregtelenítését, tisztítását.

Csakúgy mint a testúlycsökkentő zöld turmixok esetében is, a méregtelenítésnél is figyelembe kell venni néhány szempontot. Az egyik lefontosabb, hogy vannak a tisztító folyamatot elősegítő és ezt lassító zöldségek és gyümölcsök is. Alapvetően a magas víztatartalmú gyümölcsöket érdemes erre a célra használni, mint például a citrusfélék, a zöldségeknél pedig a kesernyésebb zöldlevelűekre kell helyezni a hangsúlyt. A gyömbér nagyszerű kiegészítője lehet minden tisztító zöldturmixnak. A gyógynövénye is hatékonyan segítenek a méregtelenítésben, erről bővebben itt olvashatsz.

4. Betegségek megelőzése és leküzdése

A zöldturmix nem gyógyszer, de rengeteg kutatási anyagot és esettanulmányt olvashattunk már, melyek bizonyítják, hogy azok körében akik több friss, nyers zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak az átlagosnál, alacsonyabb a veszélye a betegségek – akár a krónikus betegségek – kialakulásának.
A téli időszakban könnyedén megnövelheted a citrusok fogyasztását a zöld turmixok segítségével, ami természtes módja a vírusok legyőzésének, ezáltal a multivitaminok szedését is elfelejtheted!

5. Minőségi táplálkozás

A zöldturmixok kitűnő forrásai a létfontosságú tápanyagoknak. Ellátnak megfelelő mennyiségű A (bétakarotin formájában), C, K (a zöldlevelűekben) és B vitaminokkal (kivéve B12).

A zöldturmixokkal nem csak alapvető vitaminokat, hanem értékes ásványi anyagokat is bevihetsz a szervezetedbe mindennap. Kálciumból például recepttől függően akár a napi ajánlott mennyiség 50%-át is elfogyaszthatod. Ugyanígy könnyedén tudod fedezni a szervezeted vas és magnézium igényét, amit főleg a zöld levelesekből kaphatsz meg.
Ha bogyós gyümölcsöket, áfonyát, szedret vagy piros szőlőt teszel a zöldturmixba, biztosítottad szervezetednek az antioxidánsokat, amelyek felveszik a harcot a betegségekkel. A szeder az egyik legmagasabb antioxidáns tartalmú gyümölcs, ami magas rossttalma mellett nagy arányban tartalmaz C vitamint is.

A magas rosttartalmú gyümölcsök jótékony, emésztést segítő hatásáról már biztos rengeteg hallott mindenki. Alma, körte, narancs vagy áfonya hozzáadásával biztos lehetsz benne, hogy megfelelő mennyiségű rostot fogyasztasz. A zöldlevelűek is kitűnő rostforrásként szolgálnak, csak dobj a turmixgépbe belőlük legalább három-négy maréknyit. A zöldturmixok megfelelő fehérjeforrást is biztosítanak. Míg a gyümölcsökben nem túl sok van belőlük, a zöldségek ezzel szemben rengeteg növényi fehérjét tartalmaznak. Minél jobban elmélyedsz majd a zöldturmixok világában, annál több fehérjében gazdag zöldlevelűt fogsz tudni hozzáadni a turmixodhoz. Sportolók természetes fehérjeporokkal, például kendermagporral tovább növelhetik a fehérjebevitelüket.

Ha szívesen kipróbálnád a 7 napos Miss Green méregtelenítő programot, itt bővebben olvashatsz róla. Ez a méregtelenítő program nem az éhezésről szól. Zöldturmixokkal és tápláló, teljes értékű ételekkel fogsz találkozni, melyek úgy fejtik ki jótékony tisztító hatásukat, hogy Te közben élvezed a finom és könnyen elkészíthető ételeket.

Légy Te az első, aki hozzászól