Mi is az a zöldturmix?

missgreen_zoldturmix

A zöldturmix gyümölcsökből és (főként) leveles zöldségekből készül, tehát nem csak zöldségeket tartalmaz. Ha jól eltaláljuk az arányokat, a gyümölcsök édesebb, karakteresebb íze jobban dominál benne, így általában azoknak is nagyon ízlik, akik nem annyira rajonganak a zöldségekért vagy nehezen tudják elképzelni, hogy folyékony formában fogyasszák. A zöldtumixok mindennapos fogyasztása az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy biztosítsuk a megfelelő mennyiségű zöldségek bevitelét az étrendünkbe. A zöldlevelűek több értékes tápanyagot tartalmaznak mint bármelyik másik ételcsoport! Megtalálhatóak bennük az aminosavak, fontos ásványi anyagok, vitaminok , antioxidánsok és jótékony hatású fitonutriensek vagy másnéven fitokemikáliák. A fitonutriens vagy fitokemikália elnevezés gyűjtőfogalom, amely a növényekben rejlő tápanyagokra, kémiai vegyületekre utal. Ilyen vegyületek például a flavonoidok és a karotinoidok is.

Hogyan készül a zöldturmix?

Nagyon egyszerűen. Először is szükség van egy jó turmixgépre. Figyelem! Nem gyümölcscentrifugát, hanem turmixgépet használunk, mert így megtartjuk az értékes rostokat is, amik a zöldségekben és gyümölcsökben találhatóak. Ezután már csak kedvünkre való gyümölcsöket, zöldségeket és a megfelelő folyadékalapot kell a turmixba tenni, krémesre keverni és fogyaszthatjuk az értékes zöld italunkat. Recepteket itt találhatsz. Pontosan miket lehet beletenni? Erről van egy bővebb leírás itt, de alapvetően az alábbiak kerülhetnek bele:

  • Gyümölcsök: itt érdemes – főleg a kezdőknek – valamilyen édesebb fajtát használni, pl. banánt vagy édesebb almát, körtét. Nyáron az édes őszibarack és nektarin is kíváló.
  • Zöldségek, zöldlevelűek – szinte bármilyen zöldséget beleképzelhetünk: az összes salátaféle, káposztafélék, cukkini, friss fűszernövények is bátran mehetnek bele.
  • Folyadék: szűrt- vagy ásványvíz, mandulatej, risztej, kókuszvíz

Mikor és mennyit érdemes fogyasztani?

Alapvetően bármikor, nekem a reggeli fogyasztás vált be a legjobban, általán 4-5 decilitert iszom belőle. Gyakorlatilag helyettesíti a reggelit, egész délelőttre ellát a megfelelő energiával. Még a reggeli rituálészerű kávézást is kiütötte a helyéről. Pér hét után azt vettem észre, hogy ha zöldturmixot iszom reggel, sem előtte, sem utána nem igazán esik jól a kávé.

Miért érdemes rendszeresen zöldturmixot fogyasztani?

Mindenki más céllal kezdi el a rendszeres fogyasztásukat. Én azért vágtam bele, mert szerettem volna több zöldséget fogyasztani, aztán gyorsan megtapasztaltam a természetes testúlycsökkentő és méregtelenítő tulajdonságát is. Általában ez az 5 cél motiválja leginkább az embereket, hogy beépítsék a zöldturmixokat a napi egészséges étrendjükbe:

  1. Napi minimum 5 adag zöldség és gyümölcs bevitele a szervezetbe
  2. Testúlycsökkentés
  3. Méregtelenítés
  4. Betegségek megelőzés és leküzdése
  5. Megfelelő, a megszokottnál jobb minőségű táplálkozás biztosítása

Ha részletesebben szeretnél erről olvasni, itt találsz több információt.

1 Comment

  • Válasz január 24, 2014

    Péter, Budapest 35

    Nálunk kötelező reggeli program a turmixkészítés. Nagyszerűen kiváltja a “normál” reggelizést. Gyorsan elkészíthető, egészséges és finom is. Ráadásul a konyhai kísérletezőkedvemet is kiélhetem. A friss zöldségek és fűszernövények élénksége pedig garantáltan segít felébredni. Nem is kezdődhetne ennél jobban a nap…

Szólj hozzá Te is