A dolgozó anya túlélő kamrája

csicserborso_teszta

Mindjárt 4 óra, el kéne indulni az irodából a gyerekekért. Elviszed még őket különórára, edzésre, onnan 6 óra körül estek haza. Tanulni kell velük és valami vacsorát is össze kéne dobni. Ismerős szituáció?

Ilyenkor történik meg sokszor az, hogy az ember beugrik a boltba hazafelé, megveszi az ízesített vajkrémet, felvágottat, virslit, csomagolt sajtot, pudingot, kenyeret vagy egy mélyhűtött pizzát és már kész is a vacsora.
Érdemes azonban megnézni mennyi adalékanyagot, tartósítószert, színezéket, állományjavítót és egyéb nem kívánt anyagot tartalmaz egy- egy ilyen étkezés.  Nem is beszélve a pénztárnál hagyott összegről.

Lehet másképp is gyorsan vacsorát adni a családnak, ha egy kicsit előre tervezünk. Legyen mindig otthon néhány olyan alapanyag a kamrában és a hűtőben, amiből akár 30 perc alatt főtt ételt készíthetünk. Ennyi idő a bolti vásárláshoz és sorban álláshoz is kell.

Kezdjük az alapoknál:

Mi az, ami szinte minden gyereknek bejön? Tésztás és rizses ételek, tortilla tekercs, hamburger vagy vega burger.

Nahát, ezeket mind elkészítheted otthon is, ha van otthon készleted az alábbiakból:

–          spagetti vagy bármilyen más tészta, lehetőleg teljeskiőrésű lisztből

–          barnarizs

–          tortilla lap, lehetőleg kukoricalisztből

Ha meg van, hogy milyen típusú ételt kíván a család, akkor ezek az alapanyagok lehetnek a megmentőid:

–          tonhal

–          csicseriborsó (konzerv)

–          bab (konzerv)

–          mélyhűtött kukorica (abban nincs hozzáadott cukor, a konzervben lehet)

–          lencse (konzerv)

–          mélyhűtött zöldségek (zöldborsó, brokkoli, karfiol, stb.)

–          csirkemell vagy darált hús a mélyhűtőből (ezt reggel indulás előtt vedd ki és tedd át a hűtőbe, mire hazaérsz, kiolvad)

–          olajban eltett szárított paradicsom

–          olívabogyó

–          friss zöldségek (sárgarépa, póréhagyma, pritamin paprika, paradicsom, jégsaláta lilahagyma, újhagyma, kígyóuborka)

–          fűszernövények (petrezselyem, bazsalikom, menta, stb.)

–          tejtermékek: tejföl, natúr joghurt

–          egyéb alapanyagok: tojás, olívaolaj, szójaszósz, tökmagolaj, üveges pesto

A fent felsorolt konzervek beszerzésénél ügyelj rá, hogy olyat válassz, amiben nincs adalékanyag.

Természetesen ez egy elég széles lista és nem biztos, hogy mindig mindenből tudsz készletezni, nem is ez a cél. 5 alapanyagból már könnyedén meg lehet főzni egy gyors és tápláló, adalékanyagmentes és nem túl költséges vacsorát.

Kedvcsinálóként íme egy gyors tésztás recept.

Csicseriborsós pestós tésztacsicseri_paradicsom_teszta

Hozzávalók 4 személyre

  • 400 g spagetti (lehetőség szerint tönköly vagy teljes kiőrlésű)
  • 1 konzerv csicseriborsó (főzheted is, ha van rá időd)
  • üveges pesto, 3-4 evőkanál (nézd meg az összetevőit, olyat keress, amiben nincs adalékanyag)
  • 8-10 darab olajban eltett szárított paradicsom
  • 1 nagy marék bébispenót vagy rukkola (opcionális)
  • só, bors

Elkészítés:

  1. Tedd fel a spagettit főni. Közben szűrd le a csicseriborsót, csíkozd fel a paradicsomot.
  2. Ha kifőtt a tészta, szűrd le, tegyél félre egy keveset a főzővízből.
  3. Egy serpenyőben keverd össze a hozzávalókat., sózd, borsozd. Ha túl száraz lenne, locsold meg 1-2 evőkanál főzőlével és azonnal tálald.

Opcionális: megszórhatod reszelt parmezánnal, pirított napraforgómaggal vagy fetasajttal is.

A cikk megjelent a Babaneten is.

Légy Te az első, aki hozzászól