Rólam

Hello. Örülök, hogy itt vagy!Miss Green_ Vigh Alexandra

Vigh Alexandra vagyok, a MissGreen oldal megálmodója.

SPORT.

23 éves koromig versenyszerűen, napi szinten sportoltam, úsztam, búvárúsztam és végül több, mint 10 évig vízilabdáztam – életem nagyon boldog időszaka volt.

Mindig is szerettem jókat enni – bár állítólag négy éves koromig csirkecombon és csokoládétortán kívül semmi mást nem voltam hajlandó megenni, utána ez sokat változott. Sosem voltam elégedett a súlyommal, hízékony alkatnak tartottam magam, bár egyáltalán nem voltak rajtam plusz kilók. Az első jelentősebb hízásom akkor történt, amikor a fiammal voltam terhes és 28 (!!) kilót híztam. Mondom én, hogy hízékony vagyok!

Fotó: Pyszny László Photography

MEGINT SPORT. ÉS EGÉSZSÉGES ÉTELEK.

Ekkor szerencsére találkoztam egy olyan fitnesz edzővel, aki 9 hónap alatt segített lefogyni a sportolókori súlyomra és olyan formába lendülni, amiről nem is álmodtam. Abban az időben, 12 évvel ezelőtt, még nem hallottunk a valódi, teljes értékű ételekkel való táplálkozásról, de visszagondolva, nagyjából ilyen étrendet állított össze nekem az edzéstervek mellé. Ő volt például az első, aki azt mondta, hogy ha a rámtörő éhség ellen választani kell egy banán és egy müzliszelet között, csakis banánt egyek, mert a müzliszelet tele van olyan dolgokkal, amelyeknek nem kellene benne lennie (pl. hozzáadott cukorral).

FELNŐTTEM.

Nagyjából erre az időre teszem, hogy kialakult bennem egy erősebb motiváció, hogy tudatosabban, egészségesen táplálkozzunk. Annak ellenére, hogy sosem ettünk egészségtelenül, nálam a gyermekeim megszületése hozta el azt a pontot, amikor az egészségmegőrzés és az ő szemléletük formálása lett az elsődleges cél. Szeretnék utat mutatni nekik ebben, ezt tartom az egyik legfontosabb feladatomnak. Ha segítek nekik és ilyen környezetben nőnek fel, ők is időben megtanulhatják melyek azok az ételek, amelyek segítenek egészséges, energiával teli, boldogabb életet élni. Nem mindig könnyű út ez, főleg onnantól, amikor közösségbe kezdenek járni és kinyílik előttük a világ, de hiszek benne, hogy a legerősebb minta akkor is otthonról jön és megmarad pozitív példaként.

GASZTROFÓKUSZ.

Teltek-múltak az évek és kezdtem érezni, hogy tizenöt, reklámszakmában eltöltött imádnivaló év után nekem máshol lenne keresnivalóm. Egyre több időt töltöttem a konyhában, rengeteget főztem a családnak és barátoknak is és úgy alakult, hogy a munkában is megtaláltam azokat a projekteket és lehetőségeket, amelyek a gasztronómia felé tereltek.
Elsőként egy gasztroblogot kezdtem írni, aminek azt köszönhetem, hogy ma már azt csinálom, amit igazán szeretek. Rendszeresen jelennek meg receptjeim az Éva magazin tematikus különszámaiban és online felületén. Szerveztem több gasztronómiai rendezvényt Blogkóstoló néven, ahol a főszereplők ismert gasztrobloggerek voltak és megismerhettem a gasztronómiai élet ezen szegletének sok kedves és tehetséges szereplőjét. Részt vettem egy gasztronómiai vállalkozás elindításában és sikeres bevezetésében is, amelynek a koncepciója hűen tükrözi a Miss Green filozófiát is, ezért igazán közel áll hozzám. Arról szól, hogy  minden elkészült étel alapanyaga  hazai kistermelőktől származik.

ZÖLDTURMIXOK.

A valódi, teljes értékű ételekkel való végső elköteleződés végül akkor kezdődött, amikor elkezdtem rendszeresen zöldturmixokat fogyasztani 2013 tavaszán.

Régóta érlelgettem a gondolatot: ki kéne próbálni, hisz annyi jótékony hatásáról olvastam. Reggelente odaálltam a turmixgéphez és elkezdtem kísérletezni a gyümölcsök és zöldségek arányával. Szinte alig volt olyan, amelyik ne ízlett volna.  Legnagyobb meglepetésemre a család sem volt visszautasító, sőt, kifejezetten szeretik a reggeli zöld „levet” és lelkesen találgatják, épp mit rejt a turmixos pohár aznap.

IDEÁLIS SÚLY. MEG LEHET TARTANI!

A rengeteg egészségre gyakorolt pozitív hatása mellett van egy egyáltalán nem elhanyagolható kellemes tulajdonsága is a zöldturmixok és a valódi ételek fogyasztásának: természetes módon segítenek a fogyásban, az ideális testsúly elérésében és megtartásában.  

Ezt 2013 nyarán én is megtapasztaltam, amikor egy nyaki gerincsérv miatt 5 hónapos kényszerpihenőre kerültem, abba kellett hagynom a rendszeres futást. Megijedtem, mert azt gondoltam úgy fog felugrani jó sok plusz kiló a gyógyulásig, hogy nem győzöm majd utána leadni. Legnagyobb meglepetésemre ez nem így történt, sőt még pár kilót sikerült is lefogynom.

Azért azt egyáltalán nem javaslom, hogy ne sportolj, bármilyen tudatosan is táplálkozol. Az egészséges életmód része a rendszeres edzés. Sőt! Amióta újra futok, újra kerek a világ testileg és lelkileg is!

VEDD KOMOLYAN. DE NE TELJESEN.

Végezetül megosztok néhány személyes tippet, amelyeket én is szem előtt tartok és szerintem másoknak is érdemes megszívlelni.

–          Soha ne akarj azonnal teljes változást elérni. Kezdj el lépésről lépésre haladni az új életstílus felé, például napi egy zöldturmix vagy saláta elfogyasztásával.

–          Ne akarj mindent tökéletesen csinálni. Nem biztos, hogy menni fog, nem is ez a cél. Érezd jól magad, és akkor a környezetedre is hatni fog a kisugárzásod! Hiszen ez az egész új életstílus arról szól, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

–          Ne legyen lelkiismeret-furdalásod, ha néha letérsz a saját magad által kijelölt ösvényről. Ha a hétköznapokban és az év nagy részében helyesen táplálkozol, bőven belefér, hogy egyszer-egyszer „kirúgsz  a hámból”. Nyugodtan igyál meg egy-két pohár bort egy kellemes baráti vacsorán és a szülinapi tortát se utasítsd vissza a családi összejövetelen, ha szívesen ennél belőle!

Szeretnél egészségesebb, energikusabb és nem utolsósorban pár kilóval könnyebb lenni? Kész vagy rá, hogy megtedd az első lépéseket?

Iratkozz fel a hírlevélre és töltsd le az “10 egyszerű tipp az egészségesebb táplálkozáshoz” című kiadványt.